ועוד. על טכנולוגיה, החיים ומה שביניהם

יום שני, 20 באוקטובר 2008

התוסף הכי מגניב לפיירפוקס - Ubiquity

התוסף הכי מגניב שאני מכיר לשועל האש (איזה טהרנים אנחנו היום!) נקרא Ubiquity, והוא היחיד שיכול להתהדר בשינוי הרגלי הגלישה שלכם (או לפחות בשאיפה כנה לשינוי כזה).

התוסף הוא מעין כלי עזר לגלישה מהירה ואינטגרציה של כלים בתוך הדפדפן - כולל חיפוש טקסטואלי, חיפוש במפות, סימון מועדפים, ניהול הדפדפן עצמו (הוספת וסגירת לשוניות, לדוגמה) ואפיל שליחת מיילים ללא שימוש בתוכנת מייל כלשהי (ראו תמונת מסך שלקח לי המון זמן להכין). למעשה, הדפדפן היום משמש לאפליקציות כה רבות מעבר לגלישה פר-סה, שלכלי הזה יש פוטנציאל להשפיע הרבה יותר מאשר על הרגלי הגלישה שלנו, אלא על הרגלי השימוש שלנו במחשב בכלל.

בקוד פתוח כמו בקוד פתוח - הממשקים פתוחים, כך שכל אחד יכול להוסיף פקודות ולשלב עוד אפליקציות (הכל כתוב ב- Java). לא אופתע אם בקרוב נראה את כל האפליקציות השונות של גוגל נתמכות בערוץ הזה (מסמכים, google-sites, blogger, google reader ועוד). למעשה, כבר היום השירות תומך ב-Gmail, לדוגמה, כך שאתם יכולים לסמן קטע בדפדפן, לפתוח את האפליקציה, לכתוב email this to Johny, והשם כבר יושלם מעצמו מתוך ה-contacts של Gmail. עוד Enter אחד, והמייל בדרך.



לאפליקציה ממשק גרפי מינמלי - ואני אוהב את זה. כמו בימי ה-DOS העליזים, המשתמש כותב את הפקודות בחלון שחור, אבל הפקודות ידידותיות מאוד, יש השלמה אוטומטית, יש אייקונים שמוסיפים צבע, והעבודה, בסך-הכל, יעילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה